اهم اخبار

۱۸۰۰ کیلوگرم تخم‌مرغ در خراسان جنوبی توقیف شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی که خارج از شبکه توزیع و بدون گواهی بهداشتی وارد شهرستان نهبندان شده بود، توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محسن آهنی، امروز یکشنبه ۲۱ آذر به رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای انجام وظایف حاکمیتی، بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی این شهرستان در بازدید از یک سوپرمارکت ۱۴۳ کارتن تخم‌مرغ خوراکی را توقیف کردند.

وی گفت: این مقدار تخم‌مرغ خارج از شبکه توزیع و بدون گواهی بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی وارد شهرستان نهبندان شده بود؛ براساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور نقل و انتقال تخم‌مرغ خوراکی با اخذ گواهی بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان از توقیف خودروی حامل چهار راس الاغ و قاطر در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال سومین محموله الاغ و قاطر فاقد هویت و مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی در نهبندان توقیف شد.

وی بیان کرد: خودروی حامل سه رأس قاطر و یک راس الاغ بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص همچنین فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از استان خراسان رضوی به مقصد استان سیستان و بلوچستان در حرکت بود با همکاری پلیس آگاهی شهرستان نهبندان متوقف شد.

آهنی با بیان اینکه بیشتر تک سمیان (اسب، الاغ و قاطر) به بیماری مشمشه حساس هستند افزود: مهمترین راه‌های کنترل و ریشه‌کنی این بیماری، شناسایی موارد بالینی مشکوک، شناسایی تک سمیان آلوده به ظاهر سالم و حذف حیوانات آلوده و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

وی یادآور شد: حمل هرگونه دام و فرآورده خام دامی مستلزم اخذ مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای از شبکه دامپزشکی است و با هرگونه اقدامی خلاف ضوابط دامپزشکی که امنیت غذایی و بهداشتی را برهم بزند، به‌شدت برخورد خواهد شد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *