اهم اخبار

۱۹ هزار تن میگو به چین صادر شد

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال نخستین محموله میگوی گلستان به چین با وزن ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان از صادرات بیش از ۱۹ هزار تن میگو به چین خبر داد و گفت: این محموله در هفته گذشته ترخیص و بدین ترتیب نخستین محموله صادراتی ایران به چین با گواهی رعایت شیوه نامه کووید ۱۹ صادر شد.

او افزود: به دنبال اعلام مرجع قرنطینه‌ای کشور چین مبنی بر ضرورت دارا بودن گواهی رعایت شیوه‌ نامه‌های پیشگیری از کووید ۱۹در محموله‌های آبزیان صادراتی ایران به آن کشور، تعدادی از واحد‌های فراوری و صادرکنندگان نسبت به استقرار سیستم پیشگیری از آلودگی کووید اقدام کردند که شرکت شیل آبزی گلستان یکی از واحد‌های فعال در حوزه تولید میگو موفق به اجرای کامل شیوه نامه و صادرات مستقیم محموله خود با اخذ گواهی مربوطه از اداره کل دامپزشکی گلستان به کشور چین شد.

به گفته این مقام مسئول نخستین محموله میگوی صادراتی امسال استان به وزن ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم با دریافت اخذ گواهی کووید ۱۹ از گمرک بندر نینگبو چین ترخیص شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: تا قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹، کشور‌های چین، ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانیا، عمده مقصد صادرات میگوی استان گلستان بودند.

گفتنی است، صادرات میگوی پرورشی و ارزآوری این محصول در استان از یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در سال ۹۲، به افزون بر ۱۲ میلیون دلار در سال ۹۷ افزایش یافت، اما در سال ۹۸ به دلیل بروز بیماری ویروسی لکه سفید و تلفات سنگین و در سال ۹۹به دلیل اجرای عملیات پیشگیرانه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مزارع، تولید و صادرات این محصول در گلستان کاهش یافت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. ارسلان قاسمی says:

    باسلام میزان صادرات انجام شده ۱۹/۵ تن بوده وعدد ۱۹۵۰۰ تن غلط است. سال گذشته کل صادرات میگو ایران حدود ۱۸۵۰۰ تن بوده است. لطفا اصلاح فرمائید.
    ارسلان قاسمی
    مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *