اهم اخبار

۲۱۱۷ پروژه در بخش کشاورزی افتتاح می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امسال همزمان با هفته دولت، ۲ هزار و ۱۱۷ پروژه تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی در کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال همزمان با هفته دولت، ۲ هزار و ۱۱۷ پروژه تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی در اقصی نقاط کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

این میزان پروژه‌ با هزینه‌کرد بیش از ۲۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار و بهره‌مندی بیش از ۴۱۰ هزار و ۸۲۲ خانوار در ۱۲ زیربخش کشاورزی در استان‌های کشور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت، زمینه تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۸۴ هزار و ۵۳۳ نفر (۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی جدید و ۴۹ هزار و ۳۳ نفر تثبیت شغل) فراهم خواهد شد.

بیشترین پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی در زیربخش‌های آب و خاک با ۱۰۹۵ پروژه، امور باغبانی با ۲۷۰ پروژه و امور تولیدات دامی با ۲۳۰ پروژه است و در این بین، زیربخش آب و خاک بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های افتتاحی را به خود اختصاص می‌دهد.

در برش استانی تعداد پروژه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با ۲۴۸ پروژه، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با ۱۵۰ پروژه و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با ۱۴۸ پروژه، بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال را به خود اختصاص می‌دهند.

بنابر این گزارش، در رتبه‌بندی استان‌ها براساس اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با ۵۸۱۹۱ میلیارد ریال، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با ۱۸۵۵۵ میلیارد ریال و استان گلستان با ۱۳۲۸۷ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *