اهم اخبار

۲ هزار کیلوگرم از فرآورده های خام دامی فاسد در رباط کریم معدوم شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اداره دامپزشکی شهرستان رباط کریم اعلام کرد: ۲ هزار کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی در بیش از ۲۰۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان کشف و معدوم شد.

حمید عزیزی در این باره گفت: در روزهای اخیر با توجه به بازدیدهای میدانی کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی بیش از ۲ هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

وی افزود: این محصولات فاسد و غیرقابل مصرف از ۲۹۲ واحد عرضه خام دامی در شهرهای رباط کریم و صباشهر کشف و همچنین ۵ واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان رباط کریم ادامه داد: در این بازدیدهای میدانی حدود ۷ هزارکیلوگرم فرآورده خام دامی همچون مرغ، گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ که فاقدمشخصات و تاریخ انقضا بود ضبط موقت و بعد از انجام آزمایشات لازم و طی مراحل قانونی ۲ هزار و ۱۸۹ کیلوگرم از این محموله به علت آلودگی میکروبی و غیرقابل مصرف انسانی باحکم مراجع قضائی ازچرخه مصرف انسانی خارج و به کارخانجات تبدیل ضایعات ارسال شد.

وی همچنین از همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و اجرایی به ویژه فرمانداری شهرستان رباط کریم قدردانی کرد و گفت:‌ بازدیدهای میدانی کارشناسان این اداره در زمینه نظارت‌های بهداشتی در راستای وظایف حاکمیتی خود ادامه خواهد داشت و در زمینه حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان طبق قانون بشدت برخورد خواهد شد.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی پایتخت واقع شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *