اهم اخبار

۳ رقم بذر جو به بخش خصوصی واگذار می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات اصلاح بذر گفت: امسال واگذاری تولید بذر سه رقم جو به بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ محسن اسماعیل زاده مقدم، معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات اصلاح، تهیه نهال و بذر اظهار کرد: سال گذشته تولید بذر چهار رقم جو جلگه، بهرخ، گوهران و خاتم به بخش خصوصی واگذار شد.

وی هدف از این بازدید را آشنایی کشاورزان، تولیدکنندگان بذر و کارشناسان سازمان‌های جهاد کشاورزی هفت استان همجوار با استان البرز با صفات و نمود ظاهری و پتانسیل عملکرد ارقام و لاین‌های اصلاح شده جو آبی و ارقام و لاین‌های امید بخش برای سه اقلیم گرم، سرد و معتدل اعلام کرد.

اسماعیل زاده مقدم ادامه داد: هر یک از این لاین‌ها و ارقام آبی، خصوصیات منحصر به فردی از جمله عملکرد بالا، مقاومت به تنش‌های غیر زنده مانند شوری و خشکی، مقاومت به بیماری و عملکرد بیولوژیکی دارند.

به گفته وی، ارقام دارای عملکرد بیولوژیکی بالا برای مصرف علوفه تازه با قصیل مناسب هستند.

معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات اصلاح، تهیه نهال و بذر، میانگین عملکرد جو آبی در کشور را ۲.۸ تا ۳ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: کشاورزان پیشرو بیش از ۱۲ تن در هکتار رقم جو بهمن در اراضی آبی تولید کرده‌اند.

وی در پایان تولید جو با توجه به شرایط خشکی کشور را مناسب دانست و گفت: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی در حوزه غلات، توسعه تولید جو در مناطق کم آب کشور است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *