اهم اخبار

بزرگترین سایت پرورش میگو در هرمزگان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

استاندار هرمزگان گفت: سایت پرورش میگوی حسینه در بندرلنگه به عنوان بزرگترین سایت پرورشی در استان با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت سایت پرورش میگوی حسینه در بندرلنگه افزود: مساحت این سایت ۲ هزار هکتار است که هزار هکتار آن شامل مزارع و استخرهای پرورش میگو و هزار هکتار دیگر نیز مربوط به دیگر امکانات ایجاد شده در آن است.

وی بیان داشت: مرحله ۴۰۰ هکتاری این سایت تا اسفندماه سالجاری آماده لارو ریزی و بهره‌برداری می‌شود و مرحله ۶۰۰ هکتاری آن نیز تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: ۶ هزار و ۲۰۰ متر کانال آبرسانی مشترک، ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر کانال زهکشی مشترک، ایستگاه پمپاژ متمرکز، ۶ هزار متر خط انتقال برق اصلی ۲۰ کیلو ولت، هشت واحد پست برق، ۶ هزار و ۵۰۰ متر راه دسترسی، موج شکن و مجموعه تکثیر میگو از ویژگی‌های  این سایت است.

همتی گفت: باتوجه به امکانات ایجاد شده در این سایت، قابلیت توسعه آن به سه هزار هکتار نیز وجود دارد که پس از بهره برداری از مرحله یک  و ۲ این اقدام نیز در دستورکار خواهد بود.

همتی خاطرنشان کرد: آورده ۸۰ درصدی سرمایه گذار و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی نیز از جمله ویژگی‌های مناسب این طرح محسوب می‌شود که نشان دهنده توانمندی و مشارکت خوب سرمایه گذار در این زمینه است.

همتی بیان داشت: تاکنون افزون بر هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این سایت بزرگ پرورش میگو صورت گرفته است.

وی ابرازداشت: این طرح مصداق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که ضمن تقویت تولید داخلی برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: از سال ۹۶ برای رفع مشکلات این طرح بزرگ اقدام و پیگیری‌های گسترده‌ای در سطح ملی و استانی انجام شد و در نتیجه همدلی، همراهی و کمک مجموعه دستگاه‌های نظارتی، قضایی، اطلاعاتی، امنیتی و اجرایی استان هرمزگان، مشکلات این سایت عظیم پرورش میگو رفع و این طرح بزرگ به طرحی موفق در راستای اقتصاد مقاومتی تبدیل شد.

همتی یادآورشد: علاوه ‌بر این سایت بزرگ، مراحل آماده سازی سه هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر مزارع پرورشی میگو در استان در حال انجام بوده که امیدواریم تا پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شوند.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *