اهم اخبار

بسیج صنایع تبدیلی کشور برای کنسانتره مرکبات مازندران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، بسیج صنایع تبدیلی کشور برای تبدیل مرکبات مازندران به آبمیوه و کنسانتره را خواستار شد.

به گزارش  اگرفودنیوز به نقل از ایرنا ، سیدمحمد موسوی  در حاشیه بازدید و بررسی خسارت وارد شده به باغ های مرکبات شرق مازندران به خبرنگاران گفت : محصول مرکبات باغداران مازندران بر اثر برف و سرمای پائیزی خسارت دید و در بازدید از باغ ها مشخص شد که یخ زدگی در برخی از مرکبات شمال کشور مشهود است و باید فوری تبدیل به آبمیوه و کنسانتره شوند.
وی افزود : ۲۵ درصد درختان مرکبات مازندران در برف اخیر به طور کامل از بین رفته است که باید محصول انها به سرعت برداشت و عرضه شود تا میزان خسارت به باغداران کاهش یابد.
موسوی گفت : تعاونی ها ،اتحادیه ها و تشکل های مرتبط در شرایط کنونی با توجه به ورود واسطه ها به بازار مرکبات و خرید محصولات با قیمت بسیار پائین ، باید با برنامه ریزی درست وارد شده و از ورود واسطه ها به بازار و سوء استفاده از این وضعیت جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، در برف و سرمای اخیر بیش از ۶ هزار میلیارد ریال به باغدارن این استان خسارت وارد شد.
برف و سرما به سایر بخش های کشاورزی از جمله گلخانه های استان هم حدود ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
مازندران ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات دارد و بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور به این میوه را تامین می کند.
امسال به خاطر شرایط مساعد جوی تا پیش از برف و سرمای اخیر پیش بینی شده بود که بیش از ۲ و نیم میلیون تن محصول از باغ های مرکبات استان برداشت شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *