اهم اخبار

تولید سالیانه ۱۵ هزار تن گلاب در کاشان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فرماندار کاشان گفت: بیشترین میانگین تولید گل‌محمدی در کشور مربوط به شهرستان کاشان است که سالانه حدود ۱۵ هزار تن گلاب مرغوب در ۱۶۰۰ کارگاه سنتی، ۲۸ واحد صنعتی و ۱۲واحد نیمه‌صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

 

 

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مرتضایی اظهار کرد: برداشت بیش از ۹ هزار تن گل‌محمدی از سطح ۲۵۰۰ هکتار زمین‌های زیر کشت در گلستان‌های مناطق مختلف این شهرستان  در سال جاری قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری در شهرستان کاشان،  برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و صنایع مربوط به گل و گلاب، حدود شش هزار شغل پایدار و ثابت در شهرستان کاشان ایجاد کرده است.

فرماندار کاشان تصریح کرد: اقتصادِ دو هزار و ۸۰۰ خانوار به کشت، تولید و برداشت گل‌محمدی وابسته است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلو ۲۰۰میلیون ریال حاصل شود.

مرتضایی تأکید کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی پایدار، سیاست‌های کلانِ مدیریت این شهرستان بر صنعت گردشگری متمرکز است و با هماهنگی و تعامل با مسئولان استان اصفهان و کشور، برای رونق گردشگری تلاش می‌کنیم.

وی گفت: صنعت گردشگری منطقه فرهنگی کاشان با وجود آثار متنوع تاریخی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و جاذبه‌های طبیعی افق درخشانی دارد.

فرماندار کاشان افزود: بیش از ۴۲۰ هزار نفر گردشگر در اردیبهشت امسال از  مجموعه بناهای تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند که ۱۰ درصد آنان را گردشگران خارجی تشکیل داده بودند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *