اهم اخبار

خودکفایی در تولید گندم/ با افزایش خرید تضمینی امسال نیاز به واردات نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت : با افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان، طی سالجاری نیازی به واردات این محصول استراتژیک به کشور نیست.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی قنبری روز یکشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان کشاورزی سال ۹۳ استان افزود: سال ۹۲ حدود ۴٫۷ میلیون تن و سال ۹۳ حدود ۶٫۷ میلیون تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال نیز هشت میلیون تن گندم در کشور خریداری می شود اظهار داشت: به رغم خشکسالی های سال گذشته ، پراکنش مطلوب بارندگی ها ، مدیریت کشت و بهره برداری، همکاری کشاورزان و قیمت مناسب خرید تضمینی ، برداشت و خرید این محصول از کشاورزان قابل قبول بوده است.
وی تصریح کرد: با دستور ویژه رییس جمهوری نیز در حال حاضر چهار تا پنج میلیون تن گندم در کشور ذخیره سازی شده به نحوی که در حال حاضر مصرف شش ماه گندم کشور در سیلوها موجود است.
وی همچنین کیفیت گندم تولید امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تعداد سیلو انبارهای مکانیزه ، کارخانجات آرد و امکانات مرتبط با تهیه و تولید گندم کشور رضایت بخش است و باید در راستای جلوگیری از پرت نان تلاش بیشتری صورت گیرد.
در این مراسم از حدود ۵۰ برگزیده بخش کشاورزی لرستان تجلیل شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *