اهم اخبار

رئیس بنیاد ملی گندمکاران: کشت گندم با بارش های اخیر بهتر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عطاالله هاشمی گفت:با وجود کم بارشی ابتدای فصل، اما بارش های مناسب دی و بهمن منجر به وضعیت مطلوب سبزینگی در مزارع گندم آبی و دیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطاالله هاشمی گفت: در تولید گندم ۲ بحث مبنی بر میزان تولید و میزان خرید وجود دارد و  برآوردها حاکی از آن است که با استمرار بارش های نرمال در فصل بهار، گندم مورد نیاز نان و آرد از تولید داخل تامین شود.

طبق برآوردهای اولیه وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم به حدود ۶ میلیون هکتار رسیده که در مقایسه با سال قبل تغییری نداشته است. 

هاشمی گفت: با توجه به تحقق سطح زیرکشت گندم و شرایط مناسب سبزینگی در اکثر استان ها  پیش بینی می شود که اگر اتفاق خاصی در حوزه تولید رخ ندهد، خودکفایی بار دیگر محقق خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران می گوید: با توجه به میزان خرید گندم، برای تامین نان مورد نیاز کشور بخشی از میزان گندم مورد نیاز از خارج وارد شد که خوشبختانه با تدابیر بازرگانی دولتی مشکلی در این خصوص نداریم.

بنابر آمار اعلامی ۵.۵ تا ۶ میلیون تن گندم برای ذخایر استراتژیک و تامین نان مورد نیاز وارد شده است که با تدابیر بازرگانی دولتی واردات گندم شامل افزایش قیمت های جهانی  نشد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *