اهم اخبار

طرحی برای خرید نان با کارت مخصوص در دست بررسی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه از بررسی طرحی برای خرید نان با کارت مخصوص به جای ارز ترجیحی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه  درباره حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: دارو و نان حلقه آخر تخصیص ارز ترجیحی هستند. طرحی برای خرید نان با کارت مخصوص در دست بررسی است.

میرکاظمی درباره جزئیات این طرح در دست بررسی گفته که اگر قرار باشد تخصیص ارز برای نان ادامه پیدا کند به این صورت خواهد بود که با کارتی که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، اقدام به خرید نان می‌کنند.

سازمان برنامه و بودجه رسماً اعلام کرد ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ وجود ندارد و این مسئله قبل از ارائه لایحه بودجه توسط دولت مطرح شده بود.

در این شیوه خرید نان، همان قیمت قبلی نان از حساب مردم کسر می‌شود، ولی به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه این مدل را برای اجرای کارت نان اعلام کرد.

نان، دارو و نهاده‌های دامی از جمله اقلامی هستند که در سال‌های اخیر مشمول دریافت ارز ترجیحی از سوی دولت بوده اند.

میرکاظمی اعلام کرد که این طرح در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال اقدامات کارشناسی است و اگر سامانه مد نظر ما اجرایی شود مردم دغدغه‌ نان نخواهد داشت، ولی فعلا بیشتر بحث ما حذف ارز نهاده‌های دامی است و دارو و نان در مرحله بعدی قرار دارند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمع بندی تا پایان سال و تصویب بودجه ادامه می‌یابد و نحوه اقدام برای ابتدای سال ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد.

مسئولان دولتی در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفته‌اند در صورت حذف ارز ترجیحی «شاید یارانه نان به همه داده شود.»

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *