اهم اخبار

قیمت جدید مرغ و تخم‌مرغ تا پایان فروردین سال آینده تثبیت می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارگروه تنظیم بازار پس از بررسی کارشناسی و توافق با تولیدکنندگان قیمت‌های جدید مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد که در صورت تثبیت قیمت جهانی نهاده، تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ثابت باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظر به تورم سالانه و هزینه‌های تبعی تولید کننده؛ هزینه‌های جاری و تولید در سلسله نشست‌های کارشناسی با حضور انجمن‌های مرغ تخم‌گذار، جوجه یک‌روزه و مرغ گوشتی در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و یافته‌های نهایی با نظر کارشناسان نخبه و عوامل تولید منجر به کشف قیمت نهایی برای سال ۱۴۰۲ شد.

او افزود: براساس تصمیم کارشناسی، قیمت جوجه یک‌روزه از ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان با توجه به متغیر‌های کیفی تعیین شد.

امرالهی ادامه داد: تولیدکنندگان در صورت مواجهه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، لازم است برای بررسی و در صورت لزوم رسیدگی و تعزیر فروشگاه، فاکتور کالا را به واحد بازرسی و نظارت استان و شهرستان ارائه کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی قیمت جدید مرغ گرم را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براساس سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت نهاده‌ها با تولیدکنندگان توافق شد قیمت مصوب تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ ثابت باقی بماند و در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین‌تر از ۷ درصد، در قیمت مصوب تجدیدنظر شود.

او افزود: با همکاری ارکان تولید و تصمیم‌گیران، افزایش شیب تولید آغاز شده و انتظار می‌رود ظرف هفته‌های آینده، بازار به ثبات نسبی برسد.

امرالهی با تصریح بر نبود مشکل در صنعت مرغ تخم‌گذار گفت: در محصول تخم‌مرغ، علاوه بر مصرف داخلی، صادرات هم داشته‌ایم.

او با اشاره به اصلاح قیمت تخم‌مرغ افزود: براساس توافق صورت گرفته با انجمن مربوطه، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده ۵۶ هزار تومان برای سال ۱۴۰۲ تعیین شد. با این حساب قیمت شانه استاندارد یک کیلو و ۸۰۰ گرمی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی، ملاک فروش تخم‌مرغ را بر حسب وزن محصول اعلام کرد و فروشندگان را به رعایت آن دعوت کرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *