اهم اخبار

مدیریت زنجیره واردات نهاده دامی به وزارت جهاد واگذار می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان با بیان اینکه در چند روز آینده مدیریت کل فرآیند واردات نهاده‌های دامی به وزارت جهادکشاورزی بازمی‌گردد،گفت: برخی زنجیره‌های تامین در بازارگاه حضور ندارند.

مجید موافق قدیری با انتقاد از بروکراسی‌های پیچیده اداری در فضای کسب و کار کشور اظهار داشت: نگاه مردم به دولت و حاکمیت در خصوص اخذ مجوز در کلیه فعالیت‌های اقتصادی دیدگاه مطلوبی نیست و به دلیل وجود همین موازی کاری‌ها و بروکراسی‌ها، کاری که باید متوسط طی یک هفته انجام شود بعضاً چندین هفته و ماه به طول می‌انجامد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فرایندهای تجاری در واردات نهاده‌های دامی و مواد افزودنی خوراک دام تاکید کرد: به‌دلیل وجود فرآیندهای پیچیده استعلام و بررسی در اخذ مجوزهای مربوط به واردات این مشکلات دوچندان شده است.

قدیری با بیان اینکه علت چنین بروکراسی‌هایی نیز تعدد نهادهای نظارتی، تعدد قوانین و آئین نامه‌ها و دستگاه‌های تصمیم گیرنده و مسئول است، گفت: در همین راستا و جهت کاهش موانع تجارت در چند روز آینده کل فرآیند واردات نهاده‌های دامی از جمله تخصیص ارز که بخشی از آن در وزارت صمت انجام می‌شد به وزارت جهاد باز می‌گردد.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: ناگفته پیداست بروکراسی‌های اداری ضمن افزایش هزینه‌های کسب و کار باعث کاهش انگیزه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری در صنعت خوراک دام می‌شود و البته باعث می‌شود تا اهالی کسب و کار امکان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مناسب برای آینده تجاری شأن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ظاهراً سامانه بازارگاه تا حدودی اصلاح شده، تصریح کرد: کماکان حلقه‌های مختلف زنجیره تأمین پروتئین از جمله کارخانجات خوراک دام به عنوان مهمترین و استراتژیک‌ترین حلقه زنجیره تأمین پروتئین در سامانه بازارگاه نقشی ندارند و پرورش دهندگان دام و طیور نیز امکان خرید محصولات تولیدی کارخانجات خوراک را از طریق سامانه بازارگاه ندارند.

قدیری اضافه کرد: در واقع مهمترین خدمت این سامانه باید این باشد که بروکراسی‌های پیچیده اداری با محوریت امضاهای طلایی و حواله‌های کاغذی را حذف نماید و کلیه مرغداران، دامداران و آبزی پروران بتوانند از سراسر ایران از بین ۷۱۴ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان که در سراسر کشور پراکنده هستند خوراک مورد نیاز را تأمین کنند، اما متأسفانه تاکنون این مهم عملیاتی نشده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *