اهم اخبار

مرکز تحقیقات و پژوهش‌های شرکت کشت و صنعت مغان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مرکز تحقیقات و پژوهش‌های شرکت کشت و صنعت مغان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در نشست با هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از مراکز علمی مهم در تولید علم، فناوری و انجام پژوهش‌های کاربردی در کشور بوده و یکی از افتخارات جغرافیای علمی و دانشگاهی کشور است.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مختلف شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، افزود: همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری با مشارکت دانشگاه های تهران و محقق اردبیلی اردیبهشت ماه سالجاری در این شرکت برگزار خواهد شد.

محمدی سرمایه گذاری های انجام شده طی دو سال گذشته در این شرکت را چشمگیر عنوان کرد و گفت: در حال طراحی فروشگاه های زنجیره ای مغانه برای فروش محصولات این شرکت در سطح منطقه و سایر کشورها هستیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه مرکز تحقیقات و پژوهش‌های این شرکت با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد، افزود: راه‌اندازی میز مشترک میان این شرکت و دانشگاه محقق اردبیلی در رشد و توسعه این شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌ها برای رفع نیازهای استانی و کشوری

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به دنبال کاربردی کردن پژوهش ها به منظور رفع نیازهای استان و کشور است، گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای حدود ۳۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد  و ۹۷۰ نفر دانشجوی دکتری است و اخیرا نیز اقدام به جذب ۳۸۰ نفر دانشجوی خارجی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای برطرف کردن نیازهای استان استفاده می‌کنیم، افزود: تلاش ما بر این است تا پژوهش آموزش محور، آموزش پژوهش محور و پژوهش نیازمحور در دانشگاه محقق اردبیلی نهادینه شود.

چمنی با اشاره به وجود حلقه مفقوده میان مراکز تولیدی و دانشگاهی در کشور، اظهارامیدواری کرد: با کمک و همراهی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این حلقه مفقوده در استان اردبیل به هم وصل شود تا شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بتواند برای ارتقاء خود از امکانات و ظرفیت‌های نیروی متخصص دانشگاهی استفاده کند.

جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: مدیریت جهادی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فرصت همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی و این شرکت را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای پنج پژوهشگر یک درصد برتر جهانی و ۱۷ پژوهشگر دو درصد برتر جهانی بوده و دارای جایگاه تاثیرگذاری در سطح کشور و دنیا است، افزود: یکی از رویکردهای مهم دانشگاه محقق اردبیلی جذب پژوهشگران پسادکتری و حمایت از پژوهش‌های تقاضامحور است.

رزمجو با اشاره به قانون جهش تولید، تصریح کرد: در همین راستا بخش تحقیق و توسعه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با همکاری دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *