اهم اخبار

استقبال مسکو از تقویت حضور ایران در بازار لبنیات و ماهی روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه با استقبال از ورود فعال تر شرکت‌های ایرانی در بازار لبنیات و ماهی روسیه یادآور شد: روسیه پیش‌تر مجوز ورود شرکتهای ایرانی به این بازار بزرگ را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ سرگئی دانکورت در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی ایران که به منظور بازدیدی رسمی در مسکو حضور دارد، همچنین آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی برای آشنایی طرفین با سیستم های نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی و لبنی اعلام کرد.

سید محمدآقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز با استقبال از همکاری دو سازمان طی سال گذشته ابراز امیدواری کرد که تجار و مردم دو کشور از نتایج این همکاریها بهره مند شوند.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در این دیدار تاکید کرد که مناسبات دو دولت در همه زمینه ها با سرعت در حال رشد است و دو کشور از ظرفیتهای بزرگی در همکاریهای تجاری برخوردارند که می باید آنها را بالفعل کنند.
در این دیدار، درباره توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه های دامی، لبنی و آبزیان گفتگو شد و طرفین بر افزایش مبادلات تجاری در این حوزه ها تاکید کردند.

طی سال ۱۴۰۱، شرکتهای صادرکننده آبزیان ایران برای اولین بار اجازه ورود به بازار روسیه را دریافت کردند و بر تعداد شرکتهای ایرانی مجاز صادرکننده لبنیات افزوده شده است.

نشست با شرکت های ایرانی دانش بنیان

بنا بر خبر دیگری، در نشست مشترک کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با میثم عابدی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان تعدادی از شرکت های ایرانی فعال در حوزه ICT ، روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و موضوعات و مباحث مربوط به این حوزه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، جلالی با اشاره به روابط رو به رشد ایران و روسیه ، دوره کنونی را فرصت مناسبی برای همکاری های اقتصادی و تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب برای رشد تولید برشمرد و بر آمادگی سفارت ایران برای مساعدت به شرکت های ایرانی در این مسیر تاکید کرد.

در ادامه، معاونین دو وزارتخانه حاضر در این نشست، گزارشی از فعالیت وزارتخانه های متبوع خود در همکاری و تعامل با روسیه ارائه کردند.

در پایان مراسم، نمایندگان شرکت های حاضر در این نشست که برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مسکو حضور یافته‌اند، به بیان نظرات و دغدغه های خود در عرصه تجاری و همکاری های دوجانبه پرداختند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *