اهم اخبار

معاون بهداشتی درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان : HIV هنوز تمام نشده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهداشتی درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از سال ۱۹۸۸ اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از بازار کسب کار ناهید جعفری اظهار داشت: ایدز در واقع یک بیماری عفونی که عامل مولد آن ویروس HIV است که فقط در خون و ترشحات بدن فرد مبتلا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: اگر فرد دارو دریافت کند تعداد ویروس در خون فرد آنقدر کم می شود که دیگر قابل انتقال به دیگران نیست و سلامت خود بیمار هم تضمین می شود و اگر فرد به صورت منظم دارو مصرف کند ، طول عمر نرمال خواهد داشت.

HIVهنوز تمام نشده
HIVهنوز تمام نشده

وی راههای انتقال اچ ای وی را شامل
۱- خون و فراوردهای خونی : سرنگ مشترک هنگام تزریق–استفاده از وسایل غیر استریل در خالکوبی–حجامت–سوراخ کردن گوش-واستفاده مشترک از وسایل اصلاح تیز و برنده و…
۲- تماسهای جنسی
۳- مادر به کودک (زمان بارداری، زایمان، شیر دهی) خواند.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت :مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری در کلیه شهرستانهای استان زیر نظر مراکز بهداشت وجود دارند که قابلیت انجام خدمات آموزشی، مشاوره، انجام آزمایش داوطلبانه ، پیشگیری، مراقبت و درمان مبتلایان به ایدز و خانواده های آنها و آموزش ، مشاوره و آزمایش داوطلبانه برای گروههای در معرض خطر بصورت رایگان و محرمانه را دارند.

وی گفت: بهترین راه برای افرادی که رفتار پر خطر دارند ،این است که تحت مشاوره توسط افراد متخصص این کار قرار گیرند و در صورتی که لازم باشد تحت آزمایش نیز قرار خواهند گرفت.

منبع: بازار کسب کار آنلاین

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *