اهم اخبار

مهندس حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی: کشاورزان که به کشت محصولات غیراساسی مبادرت می ورزند، نگران تامین کود اوره نباشند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سهمیه تخصیصی کود اوره توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بخش کشاورزی در سال جاری به میزان ۲/۲ میلیون تن می باشد که البته وزارت متبوع تلاشهای ارزنده ای را جهت افزایش سهمیه از طریق مراجع ذی صلاح آغاز نموده است.


به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی مهندس حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با بیان مطلب فوق، اعلام نمودند که این مقدار با اولویت محصولات کشاورزی اساسی بین کشاورزان توزیع می شود.

وی افزود: بدنبال اعلام نیاز کشاورزانی که به کشت محصولات کشاورزی غیراساسی مبادرت می ورزند به مصرف کود اوره برای تولید این محصولات، مراتب را با انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی مطرح کردیم و در جلسه ای که در چهارم مردادماه جاری برگزار شد با دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی توافق بعمل آمد که نیاز تولیدکنندگان محصولات کشاورزی غیر اساسی نیز از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با معرفی متقاضیان به انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی و بورس کالا تأمین شود.

مهندس رسولی در ادامه یادآوری نمودند که اجرای این فرایند بلافاصله در چهارم مردادماه جاری به سازمانهای جهاد کشاورزی کلیه استاناهی کشور منعکس گردید تا به اطلاع عموم کشاورزان رسانیده شد.

گفتنی است شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با استفاده از بیش از ۳۴۰۰ کارگزار در سراسر کشور بزرگترین شبکه توزیع نهاده های کشاورزی را در کشور داشته و از این طریق سالیانه بیش از ۳ میلیون تن انواع کودهای کشاورزی را برای تولید محصولات اساسی کشاورزی، توزیع مینماید.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *