اهم اخبار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تامین مواد غذایی اولویت مجلس برای حل مشکلات اقتصادی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهار اقدام مجلس یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی، تامین مواد غذایی و مسکن را اولویت اصلی در راستای حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین گام برای حل مشکلات اولویت‌بندی آنهاست و برای این‌که بتوانیم راه‌حلی برای مشکلات بزرگ به دست بیاوریم، ابتدا باید آن مشکلات را خرد کنیم و بعد سراغ آنها برویم.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات و معضلات اقتصادی کشور هم طبیعتا مهم‌ترین اولویت ما معیشت مردم به ویژه دهک‌های پایین است کسانی هستند که در تامین مواد غذایی هم با مشکل مواجه هستند. در کمیسیون برنامه و بودجه آقای حاج بابایی و برخی اعضاء پیش قدم شدند و طرحی را در خصوص اعطای کارت الکترونیک معیشتی تدوین کردند که اعلام وصول شد و در دستور کار بررسی در کمیسیون است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح به دهک‌های پایین کارت الکترونیکی داده می‌شود و آنها می‌توانند براساس سقف تعریف شده اقدام به خرید اقلام اساسی کنند تا بار تامین سبد غذایی از دوش دهک‌های پایین برداشته شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب فوریت طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس گفت: اگر نیازها را اولویت‌بندی کنیم ابتدا تامین مواد غذایی و بعد مسکن از اهمیت بالایی برخوردار هستند، در همین راستا طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی مطرح و فوریت آن به تصویب رسید همه ما می‌دانیم که تعداد بسیار زیادی خانه خالی در سطح کشور خصوصا تهران وجود دارد که از امکانات شهرها، فضای شهری و خدمات زیرساختی استفاده می‌کنند، ولی هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌شود و در اختیار کسی هم قرار نمی‌گیرد.

ارکانی اضافه کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح پیش‌بینی می‌شود تحرکی در بازار عرضه مسکن رخ دهد. حتی اگر کسی حاضر نشود مسکن خالی خود را اجاره دهد مالیاتی که پرداخت می‌شود می‌تواند به مصرف بسته‌های حمایتی مسکن افراد آسیب‌پذیر برسد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نبود زیرساخت در روستاها و شهرهای کوچک را از علل مهم مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از این زیرساخت‌ها که نبود آن منجر به مهاجرت از روستا به شهر می‌شود راه مناسب است. برای توسعه راه‌ها هم یکی از مشکلات کمبود قیر بود که در این راستا نیز طرح فوریتی توزیع قیر رایگان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که در صورت تصویب نهایی ظرفیت خوبی برای احداث، مرمت، بازسازی و ترمیم جاده‌های روستایی است.

ارکانی با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، تصریح کرد: این کمیسیون صرفا به موضوعات حوزه تولید و مشکلات صنایع، کارخانجات و بخش کشاورزی ورود خواهد کرد و این موارد را پیگیری می‌کند و نهایتا طرح‌هایی را به صحن علنی ارائه می‌کند.

وی با بیان این‌که کمیسیون صنایع نیز در حال تدوین طرح جامعی در حوزه خودرو است، اظهار کرد: مدت زیادی از شروع مجلس شورای اسلامی نگذشته اما این چهار قدم اساسی برداشته شده که امیدواریم در ادامه نیز گام‌هایی برای اجرایی شدن آن برداشته شود و مجلس بتواند به حوزه‌های دیگر نیز ورود کند.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *