اهم اخبار

نایب رئیس انجمن برنج: تولید برنج به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

احمد اشراقی گفت: با توجه به افزایش عملکرد و کاهش ضایعات پیش بینی می‌شود که تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد اشراقی گفت: برداشت کشت اول محصول در استان‌های شمالی به پایان رسیده و برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی، ضایعات تولید نسبت به سال قبل کمتر است، لذا پیش بینی می‌شود که تولید به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

اشراقی می‌گوید: گرچه مسئولان بر سرانه مصرف ۳۶ کیلوگرمی برنج تاکید دارند، اما به سبب تغییر سیستم غذایی بر آورد می‌شود که میزان مصرف کمتر از این رقم باشد.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با احتساب سرانه مصرف ۳ میلیون تن برنج و تولید داخل، حداکثر نیاز ما به واردات ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن است، درحالیکه برخی سال‌ها بیش از یک میلیون تن برنج وارد شده است.

بنابر اعلام انجمن برنج، قیمت برنج با هفته‌های قبل تفاوتی نداشته است و شالیکاران و کارخانه‌های شالیکوبی منتظر اعلام نرخ خرید تضمینی هستند، هر چند ما اعتقاد داریم قیمت‌ها نباید دستوری باشد، تنها در صورت اعلام قیمت‌های پایه می‌تواند بر تعادل بازار اثر گذار باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *