اهم اخبار

تولید تخم مرغ به بالای یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان معادل شانه ای ۷۶ تا ۷۸ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های تولید، اتحادیه به ازای هر کیلو تخم مرغ نرخ ۵۰ هزار تومانی را پیشنهاد داده، اما وزارت جهاد نرخ کارشناسی شده را به ما اعلام نکرده است.

کاشانی می گوید: در شرایط کنونی روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود، اما بدلیل جوجه ریزی مناسب ماه های اخیر پیش بینی می شود که تولید طی ماه های آبان و آذر به ۳ هزار و ۵۰۰ تن در روز برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با افزایش تولید تخم مرغ از ماه آینده و احتساب مصرف داخل، ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن محصول در روز مازاد بر نیاز کشور است.

هفته گذشته طی نامه ای معاون اول رئیس جمهور به وزارت جهاد دستور داده که در رابطه با اصلاح قیمت اقدامات لازم انجام شود، تشکل های طیور همچنان منتظر تشکیل جلسه برای اعلام قیمت هستند.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغداران میهن از ابتدای سال ۳ هزار تن تخم مرغ صادر شد، همواره به سبب پیش بینی تولید تخم مرغ به بالای یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن صادرات به صورت مستمر انجام شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *