اهم اخبار

نایب رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران: نتایج انتخابات آمریکا تنها در کوتاه مدت در تولید و اقتصاد کشور موثر است/ برای اصلاح اقتصاد زیرساخت ها باید درست شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس احمد فتح الهی گفت : انتخابات آمریکا در میان مدت و بلند مدت تثیر زیادی بر اقتصاد کشور نخواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز) ، نایب رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی کشور در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد و تولید کشور گفت : نتیجه انتخابات آمریکا اثر روانی وکوتاه مدت بر اقتصاد ایران داردو اما تاثیر بلند مدتی در اقتصاد ایران نخواهد گذاشت.اما اگر دموکرات ها به رهبری بایدن پیروز انتخاب لقب بگیرند احتمال اینکه ایالات متحده به برجام برگردد زیاد خواهد بود و ممکن است از فشار حداکثری بر ایران دست بردارد واحتمالا تحریم های ظالمانه این کشور علیه کشورمان کمتر شود و شرایط کنونی کشور نیز بهبود یابد.

مهندس فتح الهی افزود :اگر دونالد ترامپ پیروز انتخابات شود وضع موجود بدتر خواهد شد مگر ایران سیاستش را تغییر دهد،چون طبق ادعای ترامپ بعد از انتخابات ایران را تحت فشار بیشتری خواهد گذاشت و پشت میز مذاکره خواهد کشاند . همچنین با پیروزی جمهوری خواهان حلقه ی تحریم ها تنگ تر خواهد شد و باعث بسته ماندن ارتباط اقتصاد ایران با دنیا می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران در ادامه گفت :انتخابات آمریکا در کوتاه مدت روند بازار ارز،سکه و طلا و همچنین بورس را تحت تاثیر قرار می دهد ولی در میان مدت و بلند مدت تغییری در شرایط اقتصادی کشور ایجاد نمی کند. چرا که مشکلات اقتصادی ایران از عوامل بسیاری تاثیرمی گیرد و ما در زیرساختهای کشور مشکلات فراوانی داریم.

وی در پایان گفت:ایران باید رفتارش را در سیاست خارجی تغییر دهد و در داخل باید از متخصصین امر استفاده نماید و زیر ساخت های کشور را درست کند و بروکراسی اداری را کاهش دهد تا در بهبود اقتصاد کشور و روند تولید موثر باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *