اهم اخبار

وزیر صمت اعلام کرد: صادرات ۵ میلیارد دلاری صنایع غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع غذایی پیشرفتهای خوبی به دست آمده است و صادرات ۵ میلیارد دلاری در این حوزه داریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، علیرضا رزم‌حسینی در برنامه انتهای الوند شبکه دو با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی، معدنی و تجاری پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: در حوزه تولید مس در اول انقلاب ظرفیتی نداشتیم اما اکنون به ۵۱۲ هزار تن ظرفیت تولید در این حوزه رسیده‌ایم و رتبه دهم دنیا را داریم.

وی همچنین اضافه کرد: طرح‌های توسعه در حوزه مس در حال اجرا است و حدود ۱.۵ میلیارد دلار صادرات در انواع محصولات مس به صورت سالیانه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه فولاد از ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن در اوایل انقلاب به ۵۶ میلیون تن ظرفیت تولید در حال حاضر رسیدیم، تا ۱۵ سال پیش وارد کننده فولاد بودیم اما اکنون به یک صادرکننده مهم در این حوزه تبدیل شده‌ایم.

رزم حسینی گفت: ظرفیت تولید خودرو از ۱۶۰ هزار دستگاه سالیانه در اول انقلاب به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در حال حاضر رسیده است، البته ارتقا کیفیت خودروها حائز اهمیت است و در دستور کار است.

صادرات ۵ میلیارد دلاری صنایع غذایی کشور

وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در بخش‌های دیگر اضافه کرد: در حوزه پتروشیمی قبل از انقلاب ظرفیتی نداشتیم اما اکنون به ۷۷ میلیون تن ظرفیت تولید رسیدیم و در این حوزه صادر کننده هستیم. همچنین در حوزه صنایع غذایی پیشرفتهای خوبی به دست آمده است و صادرات ۵ میلیارد دلاری در این حوزه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به صادرات شیرینی و شکلات ایران به ۵۸ کشور دنیا اشاره کرد و گفت: در این حوزه پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است و به عنوان نمونه فقط یک شرکت تولید آشامیدنی در خراسان رضوی به بیش از ۶۰ کشور دنیا محصولات خود را صادر می‌کند.

حجم تجارت خارجی به ۵۴ میلیارد دلار رسیده است

رزم حسینی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه قبل از انقلاب صادرات کشور ۵۰۰ میلیون دلار بوده است، بیان کرد: اکنون در همین ۱۰ ماهه امسال ۲۶ میلیارد دلار صادرات داشتیم و ۵۴ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشورمان بوده است.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *