اهم اخبار

کاهش ضایعات در صنایع غذایی با نوسازی خطوط تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: یکی از راهکار‌های کاهش هزینه‌های تولید بکارگیری فناوری‌های نوین در خطوط تولید است، زیرا تجهیزات سنتی در فرآیند تولید، ضایعات بیشتری ایجاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی “اگروفودنیوز”مجید جوانمرد در حاشیه چهارمین کنگره بین المللی علوم و صنایع غذایی ایران افزود: اگر ما هم اکنون در خط تولید ۳۰ درصد ضایعات داشته باشیم می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های جدید و نوسازی خطوط، این ضایعات را کاهش و امنیت غذایی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اگر همکاری دانشگاه و صنعت گسترش یابد می‌توانیم فناوری‌های جدید را وارد صنعت کنیم تا با افزایش بهره وری بتوانیم صرفه اقتصادی بیشتری بوجود آوریم.

جوانمرد افزود: در حوزه صنایع غذایی هم از نظر ساخت ماشین آلات و هم فناوری مورد نیاز توانسته ایم گام‌های موثری در کشور برداریم و اغلب ماشین آلات این صنعت ساخت داخل هستند، ماشین ساز‌های ما و شرکت‌هایی که کار تجهیز خطوط تولید را انجام می‌دهند همگام با دانش روز دنیا حرکت می‌کنند البته اگر بتوانیم با توسعه ارتباطات بین المللی، انتقال فناوری را افزایش دهیم، شرایط بهتر هم می‌شود.

وی گفت: صادرات محصولات غذایی به کشور‌های مختلف نشان می‌دهد که کیفیت محصول ما مناسب است و فناوری تولید ما مورد تایید کشور‌های مختلف است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *