اهم اخبار

آئین نامه افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی ابلاغ شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]معاون اول رئیس جمهور آئین نامه اجرایی ماده (۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹ را که به تصویب هیئت دولت رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.[/heading]

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن آئین نامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور آمده است: ماده ۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- قانون: قانون افزایش بهرهوری بخش کشاورزی و منایع طبیعی – مصوب ۱۳۸۹.

ب- سازمان نظام مهندسی: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران.

پ- سازمان نظام دامپزشکی: سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران.

ت- بهره بردار: شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه یا مجوز یا هرگونه مدرک قانونی برای فعالیت تولیدی در یکی از بخش های کشاورزی و منابع طبیعی.

ث- دانش آموختگان: دانش آموختگان رشته های تخصصی کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و محیط زیست که دانشنامه آنها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و صلاحیت حرفه‌ای آنها به تأیید سازمان های نظام مهندسی و نظام دامپزشکی رسیده باشد.

ماده ۲- وزارت جهاد کشاورزی مکلف است حمایت‌های قانونی، اعطای تسهیلات و مشوق های مورد نظر قانون و سهم برخورداری هر یک از زیربخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی از آنها را سالانه تا پایان مرداد ماه تعیین و علاوه بر ارسال به مراجع ذیربط، اعلام عمومی نماید.

ماده ۳- بهره برداران برای استفاده از تسهیلات ماده (۳) قانون با رعایت مفاد مواد (۳۱) و (۳۲) قانون، به ترتیب زیر در اولویت قرار می گیرند:

الف- بهره بردارانی که در مجموعه خود از دانش آموختگان به صورت تمام وقت استفاده می‌کنند.

ب- بهره بردارانی که کل فرایند فعالیت خود را تحت نظارت مراکز موضوع ماده (۲) قانون انجام می‌دهند.

پ- بهره‌بردارانی که بخشی از فرایند فعالیت خود را تحت نظارت مراکز موضوع ماده (۲)قانون انجام می‌دهند.

ماده ۴- برخورداری از حمایت‌های موضوع این آیین نامه منوط به وجود مدارک مثبته مبنی بر استفاده مستمر از دانش آموختگان و یا قرارداد منعقده با دانش آموختگان و یا مراکز موضوع ماده (۲) قانون می باشد.

تبصره ۱- سازمان‌های نظام مهندسی و نظام دامپزشکی موظفند به منظور نظارت، پایش و تأیید صلاحیت برخورداری بهره برداران از حمایت‌های موضوع این آیین‌نامه، نسبت به ایجاد و راه اندازی یک سامانه نرم افزاری برخط برای ثبت مستندات این ماده اقدام نمایند.

تبصره ۲- سازمان‌های نظام دامپزشکی و نظام مهندسی موظفند ظرف یکماه نسبت به بررسی و ارزیابی مستندات ثبت شده در سامانه فوق اقدام و در صورت تأیید، نسبت به اعلام احراز صلاحیت بهره برداران به مراجع اعطاکننده حمایت‌های موضوع این آیین‌نامه اقدام نمایند.

ماده ۵- وزارت جهادکشاورزی مکلف است گزارش عملکرد اجرای این آئین نامه و کلیه فعالیت های انجام گرفته در زمینه اعطای حمایت‌های قانونی، تسهیلات و مشوق ها را پس از اخذ گزارش از مراجع اعطاکننده حمایت‌ها و سازمان‌های نظام دامپزشکی و نظام مهندسی به صورت سالیانه تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۱۳۹۴.۱۰.۱۳ برای اجرا به وزارت جهادکشاورزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *