اهم اخبار

آزادسازی صادرات مرغ با عوارض صفر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از امکان صادرات مرغ با عوارض صفر خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف مرغ نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ذخیره‌سازی خانگی و وضعیت قیمت‌ مرغ در کشور گفت: توافقاتی را با مجموعه اتحادیه سراسری مرغداران داشتیم برای این که حوزه بازار را در برنامه مدون و با یک شیب کاملاً حساب‌شده و منطقی به صاحبان اصلی صنعت که همان اتحادیه و انجمن‌های زنجیره‌ای هستند واگذار کنیم.

وی افزود: بر اساس توافقی که شده است تمامی ظرفیت‌های مالی و امکانات وزارت جهاد کشاورزی در خدمت مجموعه صنعت دام و طیور قرار گرفته است برای این که بتوانیم با مشارکت خود این صنعت و صاحبان این صنعت که نمایندگان آنها ازجمله اتحادیه سراسری مرغداران هستند نسبت به جمع‌آوری و مدیریت مازاد تولید اقدام کنیم.

شیراوند درباره قیمت خرید مرغ توسط اتحادیه تصریح کرد: قیمتی که اتحادیه قرار است خریداری کند، بر اساس آنالیز قیمتی که سازمان حمایت برای نرخ مصوب طیور در نظر گرفته است قیمت مشخصی است که در اختیار اتحادیه است و مرغداران بر اساس همان قیمت این محصول خودشان را به فروش می‌ر​سانند، اما آن چیزی که مهم است بحث استمرار این تولید است، چون اگر این تولید دچار وقفه یا کاهش شود قطعاً در ماه‌های آتی دچار اختلاف و نوسان قیمتی در بازار خواهیم بود.

وی درباره تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای جمع‌آوری مرغ مازاد از مرغداران جهت صادرات گفت: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صادرات محصول مرغ بسیار بسیار مصرّ است و با اقدامی که انجام شده است صادرات مرغ بدون هیچ محدودیتی با عوارض صفر برای تولیدکنندگان کاملاً میسر و قابل امکان است.

شیراوند درخصوص راهکار کنترل افزایش قیمت در بازار داخلی پس از صادرات افزود: یکی از مهمترین نکاتی که موظفیم به آن توجه داشته باشیم و آن را رصد کنیم بحث قیمت مصرف‌کننده است، کنار حمایت از تولید و تولیدکننده، اینها اگر کنار هم قرار بگیرند قطعاً دارای ثبات و تعادل خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس مازاد تولید و برنامه تولیدی که وجود دارد و میزان جوجه‌ریزی‌ای که انجام شده است، برآورد ما و کارشناسان امر این است که ما تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف نخواهیم داشت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *