اهم اخبار

از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد؛پیشنهاد معافیت شرکت پشتیبانی امور دام از پرداخت مالیات روی میز دولت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر معافیت شرکت پشتیبانی امور دام کشور از پرداخت مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶، در کمیسیون اقتصاد هیات دولت بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه پیشنهاد معافیت شرکت پشتیبانی امور دام کشور را از پرداخت مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ در ارتباط با مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده عملیات سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ پس از تایید سازمان حسابرسی ارائه کرده است.

بر همین اساس، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مباشر در اجرای آیین‌نامه اجرایی تامین ذخیره‌سازی برداشت و عملیات گردش ذخایر راهبردی کشور و مصوبات کارگروه تنظیم بازار برای تامین ذخایر راهبردی از محل واردات یا تولید داخلی اقدام کرده است و در اجرای مفاد ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ذخایر راهبردی و استاندارد گزارش‌گیری حساب‌های یارانه‌ای اقدام به تنظیم صورت مالی ویژه و اخذ تاییدیه سازمان حسابرسی کرده است.

براین اساس سازمان امور مالیاتی در بررسی عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت مذکور مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده عملیات سنوات ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ که به تایید سازمان حسابرسی اعمال حساب شده است را مشمول مالیات تلقی کرده که اقدام سازمان امور مالیاتی موجب بروز اختلال در روند عملیات جاری تامین ذخایر راهبردی خواهد شد.

در همین راستا، وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد طرح موضوع معافیت شرکت پشتیبانی امور دام کشور از پرداخت مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ در ارتباط با مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده عملیات سنوات ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ پس از تایید سازمان حسابرسی اعمال حساب شده را در هیات وزیران ارائه کرده است.

همچنین این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون اقتصاد هیات دولت است

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *