اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دامداران: اعیاد و عزاداری ها علت گرانی دام وگوشت نیست؛ پای دلالان درمیان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه کمبودی در زمینه تامین دام و گوشت در کشور نداریم، اظهار کرد: علت گرانی گوشت و دام در مراسم ها (اعیاد و عزاداری) دلالان و واسطه گران هستند.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایسنا؛ سعید سلطانی با بیان اینکه دام و گوشت در کشور به اندازه کافی و حتی مازاد هم وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر متوسط قیمت دام  سنگین ۲۸ هزارتومان و متوسط قیمت دام سبک هم ۳۶ تا ۳۷ هزارتومان است.

وی ادامه داد: معمولا تصور براین است که در مراسم ها (اعیاد و عزاداری) قیمت دام و گوشت افزایش می یابد. اما اینگونه نیست و هیچ افزایش قیمتی رخ نمی دهد زیرا هیچ کمبودی وجود ندارد. در حقیقت بازار توسط دلالان و واسطه گران هدایت می شود. بنابراین نباید زمینه برای آنها فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران اضافه کرد: اینکه در عید قربان تعدادی دام برای نذورات مردم ذبح می شود در عوض دام کمتری به کشتارگاه می رود و از آن طرف هم کسانی که این نذورات را دریافت کردند گوشت کمتری می خرند یعنی محل جابه جا می شود ولی تقاضا تغییری نمی کند. یا وقتی در ایام محرم نذری داده شود این باعث می شود که  تقاضای خرید گوشت کمتر شود. بنابراین نباید این تصور وجود داشته باشد که در مناسبت ها اجناس گران می شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *