اهم اخبار

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت تهران: ۴٠ درصد ثبت سفارش کالاهای کشور در تهران ثبت شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طی چهار ماهه اول امسال بیش از ٣٢ هزار و ٧٠٠ پرونده ثبت سفارش کالا به این سازمان ارسال شد که نشان‌دهنده ثبت ۴٠ درصدی ثبت سفارش‌های کشور در تهران است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، از وزارت صمت، مجتبی شیرقاضی افزود: بعد از تهران استان‌های اصفهان، البرز و قزوین بیشترین حجم پرونده‌های ثبت سفارش را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون فقط ۱۱ درصد از پرونده‌ها رسیدگی نشده که این تعداد نیز به دلیل کمبود مدارک و مستندات تحت بررسی کارشناسان مربوطه است.

شیرقاضی تصریح کرد: فرآیند ثبت سفارش برای تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از نوبت رسیدگی شده و تامین مواد اولیه، قطعات و انواع ماشین‌های تولیدی از مسیر سبز ثبت سفارش می‌شود.

به گفته وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها برای تولیدکنندگان سه روز و برای تجار و واردکنندگان سایر کالاها ۱۰ روز است.

برای واردات تمام کالاها طبق قانون باید مجوز ثبت سفارش کالا اخذ شود؛ متولی صدور این مجوز اداره مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت است که زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند.

مراحل ثبت سفارش در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد و از چهار اردیبهشت سال ١٣٩٧ طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران، سامانه ثبت سفارش جایگزین سامانه جامع تجارت ntsw.ir شد.

جایگزین شدن این سامانه به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای ثبت واردات کالاهای مجاز به کشور توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واجد شرایط صورت گرفت تا یکپارچه‌سازی فرآیند ثبت کالا در دستور کار قرار گیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *