اهم اخبار

افزایش یک هزار تومانی نرخ تخم مرغ در بازار/۶۰۰ تن تخم مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ با افزایش یک هزار تومانی از درب مرغداری ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است.

 

 

ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش یک هزار تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی جمع آوری مازاد و صادرات تخم مرغ را عامل اصلی افزایش قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: براساس آخرین آمار، ۲ تا ۳ هزار تن تخم مرغ به کشور‌های عراق و افغانستان صادر شده است.

نبی پور ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن تخم مرغ مازاد بازار با نرخ اولیه ۵ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری شده که در ادامه این روند، نرخ تخم مرغ افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در جمع آوری مازاد تخم مرغ از سطح بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران در ماه‌های اخیر، از پشتیبانی امور دام تشکر می‌کنیم که به کمک مرغداران آمد تا آنها بتوانند به تولید ادامه دهند.

وی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با استمرار مازاد جمع آوری تخم مرغ از سطح بازار انتظار می‌رود که به قیمت تمام شده محصول برسیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تولید ماهانه تخم مرغ در کشور را ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: ماهانه ۷ تا ۸ هزار تن از میزان تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است که برای کاهش زیان مرغداران باید به بازار‌های هدف صادر شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: در هفته‌های اخیر مرغداران به سبب زیان انباشته تولید، مرغ‌های جوان خود را به کشتارگاه فرستادند، به همین دلیل وزیر جهاد کشاورزی از پشتیبانی امور دام خواست تا با مباشرت اتحادیه میهن، اقدام به جمع آوری تخم مرغ مازاد از سطح بازار کند.

به گفته نبی پور، با توجه به جمع آوری تخم مرغ مازاد از سطح بازار و بازشدن مرز‌های صادرات، چند روزی است که تولیدکنندگان به سبب بهبود نسبی قیمت محصول می‌توانند نفس بکشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی نسبت به قبل تا حدودی بهبود یافته است، اظهار کرد: با وجود فراوانی نهاده در بنادر و انبارها، اما مشکلات حمل و نقل همچنان استمرار دارد که همین امر منجر به کمبود مصنوعی در بازار شده است، از این رو امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر مشکل حمل و نقل را حل کند.

وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت را یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا را ۳ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در هفته‌های اخیر هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۵ هزار و ذرت ۲ هزار تومان به مرغدار عرضه می‌شد.

نبی پور در پایان با بیان اینکه برای حمل هر کیلو تخم مرغ، مرغدار باید رقمی حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ تومان هزینه بپردازد، تصریح کرد: هم اکنون مرغداران برای حمل هر کیلو نهاده دامی از بنادر ۲۶۰ تومان کرایه می‌پردازند که این افزایش ۲ برابری قیمت در هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *