اهم اخبار

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات تخم‌مرغ خوراکی از استان مرکزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۱ تن تخم مرغ خوراکی در قالب ۲۶ محموله از استان مرکزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ محمد فتاحی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵۷ تن آلایش مرغ در قالب ۲۴ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۲ تن بوده‌، بیش از ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در مدت زمان مذکور ۲۷۲ تن پودر گوشت در قالب ۱۱ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۰ تن پودر گوشت در هشت ماه سال گذشته در قالب دو محموله، ۶۹۱ تن تخم مرغ خوراکی در قالب ۲۶ محموله، ۵۶۸ هزار و ۶۰۰ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی در قالب پنج محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات تخم مرغ خوراکی و نطفه دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: صادرات ۲ هزار و ۱۴۸ تن خوراک و مکمل آبزیان در قالب ۱۷ محموله با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته و ۱۶۱ هزار و ۱۸۲ قطعه آبزیان زینتی در قالب ۱۴ محموله از دیگر اقدامات در حوزه صادرات بوده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *