اهم اخبار

افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال در واحدهای کوچک و متوسط

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در سطح کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری علاوه بر افزایش ۱۰ درصدی تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط سراسر کشور باید افزایش ۱۰ درصدی اشتغال در این واحدها نیز در دستور کار قرار گیرد که این مسئله از آغاز دولت دوازدهم کلید خورده و باید منتظر تحقق آن در پایان سال جاری باشیم.

علاوه بر این کارگروه‌هایی باری عملیاتی شدن برنامه‌ها در این راستا تشکیل شده و در خصوص طرح‌های رونق تولید هم طبق برنامه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده ۴۶ برنامه اولویت‌دار در دستور کار است.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش هستند نرخ سود تسهیلات بانکی برای صنایع و واحدهای تولیدی کاهش یابد تا علاوه بر این بتواند بهره‌برداری ۶۰۰۰ واحد تولیدی دیگر را که در سال جاری پیش‌بینی شده به سرانجام برساند.

لازم به ذکر است که راهبرد صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در دولت یازدهم تدوین شده و در مرحله تدوین برنامه‌های عملیاتی و نهایی کردن آمایش سرزمینی است که طبق گفته مسئولان به زودی پایان می‌یابد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *