اهم اخبار

افزایش ۱۰ هزار تومانی نوبرانه بادام زمینی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: بادام نوبرانه آستانه به بازارهای این شهرستان آمده و امسال به قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان در معرض فروش قرار گرفته است.

حمید سلیمانی در گفت و گو با ایسنا افزود: سال گذشته قیمت نوبرانه بادام زمینی ۲۵هزار تومان بود و این افزایش قیمت منجر به افزایش درآمد بادام کاران خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت بادام زمینی در سطح ۲۵۰۷ هکتار از مزارع شهرستان آستانه اشرفیه توسط ۴۵۰۰ نفر بهره‌بردار آغاز شده است،افزود:  امسال از آفت این محصول خبری نیست و پیش‌بینی می‌شود، امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید بادام زمینی در آستانه باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه آستانه اشرفیه در تولید بادام زمینی کشور یک برند محسوب می‌شود، خاطرنشان‌ کرد: پیش‌بینی می‌شود، ۹ هزار و ۶۸۹ تن پیله‌ خشک بادام در سال جاری تولید شود.

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه کاشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه بیش از سال گذشته است، تصریح‌ کرد: افزایش تولید این محصول به صورت مکانیزه موجب کاهش قیمت تمام شده تولید بادام زمینی در آستانه می‌شود.

وی تصریح کرد: فروش خوب بادام زمینی موجب شده است که رغبت جوانان برای تولید این محصول افزایش ‌یابد و امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۰۰ هکتاری باغات بادام زمینی بودیم.

سلیمانی گفت: استفاده جایگزین بادام زمینی به جای محصولات دیگر نظیر گردو در پخت غذاهایی نظیر  کوفته و فسنجان رو به افزایش است، زیرا صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا،  استان گیلان، با مساحت ۲۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی و تولید ۱۱هزار و ۲۰۰ تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۹۰ میلیارد تومان و تعداد پنج هزار بهره‌بردار ۸۰ درصد محصول مذکور در کشور به خود اختصاص می‌دهد. محصول بادام زمینی در شهرستانهای آستانه-رشت- تالش- رودبار و انزلی کشت شده که بیشترین سهم تولید به شهرستان آستانه اشرفیه تعلق دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *