اهم اخبار

افزایش ۴۰ درصدی تقاضا برای تخم مرغ بسته‌بندی شده/ قیمت ستاد تنظیم بازار، غیراقتصادی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار اعلام کرد: شرکت‌های بسته‌بندی تخم مرغ تحت اختیار هستند و در سال ۹۹ تولیدشان ۲٫۵ برابر شده است یعنی تقاضای مردم حداقل ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته برای تخم مرغ بسته‌بندی افزایش پیدا کرده است.

فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بازار تخم مرغ کشور اظهار داشت: نرخ مصوب تخم مرغ همان کیلویی ۱۴۵۰۰ تومان است که دانه‌ای حدود ۹۶۰۰ تومان می‌شود اما نرخ تخم مرغ امروز دانه‌ای حدود ۱۱۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: تقاضا خوشبختانه افزایش پیدا کرده است. به دلیل نقش تخم مرغ در ایمنی کرونا سرانه مصرف در دنیا هم افزایش پیدا کرده است. برآورد ما این است که سرانه سالانه مصرف در ایران الان به بالای ۲۱۰ عدد رسیده باشد، با اینکه تا سرانه سالانه ۲۵۰ عدد که برای کشور ما استاندارد است فاصله داریم اما نسبت به پایان سال ۹۸ که سرانه سالانه ۲۰۶ عدد بود، افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل آن تاثیر تخم مرغ بر ایمنی بدن به خاطر ویتامین دی، سلنیوم و روی در تخم مرغ است.

وی درباره استفاده از تخم مرغ بسته بندی توضیح داد:‌ سرانه مردم در مصرف بسته‌بندی تخم مرغ هم بالا رفته است، چراکه برای ایمنی بدن بهتر است که تخم مرغ بهداشتی به جای تخم مرغ فله‌ای مصرف شود. شرکت‌های بسته‌بندی ما تحت اختیار هستند، در سال ۹۹ تولیدشان ۲٫۵ برابر شده است یعنی تقاضای مردم حداقل ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته برای تخم مرغ بسته‌بندی افزایش پیدا کرده است.

طلاکش در پایان افزود:‌ مرغداران به طور میانگین حدود ۶۰ درصد از نهاده‌های خود را نگرفته‌اند. در مورد ذرت اوضاع بهتر است اما در مورد سویا همان مشکل قدیمی وجود دارد و باعث شده که قیمت تمام شده‌ی تخم مرغ همچنان بالا باشد.

وی افزود: قیمتی که ستاد تنظیم بازار گذاشته کاملا غیرمنطقی و غیراقتصادی است. اما با همکاری تشکل‌ها و بعضی مرغداران در میادین میوه و تره‌ بار تهران و بعضی از شهرهای بزرگ مقداری تخم مرغ با نرخ مصوب توزیع می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *