اهم اخبار

امروز در خصوص قیمت گذاری گندم تصمیم گیری می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در خصوص قیمت گذاری گندم گفت: قرار است امروز در خصوص قیمت ۳۲ کالای اساسی بخصوص گندم تصمیم گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضازاده عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در خصوص قیمت گذاری گندم گفت: قرار است امروز در خصوص ۳۲ کالای اساسی بخصوص گندم تصمیم گیری شود. اعضای شورای قیمت گذاری گندم متشکل از ۹ عضو است که این اعضاء ۴ عضو از نمایندگان تشکل‌های مختلف کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین ۲ نماینده از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر البته بدون حق رأی هستند.

او در خصوص تاخیر در اعلام نهایی قیمت گندم گفت: این موضوع به دلیل بررسی بیشتر به تعویق افتاده است در واقع تعیین قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی به در نظر گرفتن معیار‌هایی از جمله هزینه‌های واقعی تولید و سود متعارف، تعیین نحوه خرید توسط بخش دولتی و … بستگی دارد.

عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: هزینه تولید در اکثر نقاط کشور  وابستگی به اقلیم مختلف دارد و این قیمت در کمیسیون با نظر نمایندگان و اعضای قیمت گذاری مورد بحث قرار می‌گیرد. 

رضازاده گفت: امیدواریم قیمت گندم امروز نهایی و احتمالا یکی دو محصول دیگر هم هفته آینده بررسی شود.

به گفته او، قیمت تضمینی برای ۳۲ قلم محصول تعیین می‌شود و گندم یکی از آنهاست، ولی نرخ نان را شورای آرد ونان تعیین می‌کند و ربطی به شورای قیمت گذاری گندم ندارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *