اهم اخبار

امنیت غذایی کشور را با حفظ ذخایر ژنتیکی تامین کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به ذخایر ژنتیکی کشور، گفت: این منابع مهم انسانی، حیوانی، گیاهی و میکرو ارگانیسم‌ها امنیت غذای کشور را تامین خواهد ‌کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی ایران را کشوری غنی از منابع و ذخایر فسیلی توصیف کرد و افزود: این منابع در کنار ارزش مادی که دارند، پایه و اساس همه تولیدات بیولوژیک اعم از کشاورزی، غذایی، دارویی، صنعتی و شیمیایی هم محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: استفاده پایدار از منابع پایه‌ای طبیعی می‌تواند به فقرزدایی و تامین امنیت غذایی کشور بینجامد و در نتیجه توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را در پی داشته باشد. 

قانعی با تاکید بر تعریف برنامه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری و حفظ منابع ژنتیکی کشور، اظهار کرد: ستاد توسعه زیست‌فناوری در کارگروه زیست‌بانک و ذخایر ژنتیکی، ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بانک‌های ژن و زیست‌بانک‌های کشور را دنبال می‌کند. 

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: حفاظت، صیانت و بهره‌برداری پایدار از این منابع تضمین‌کننده حیات کشور در حال و آینده خواهد بود و انتقال آن به نسل‌های آینده از وظایف مهم ملی همه ما است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *