اهم اخبار

ایراد سازمان بازرسی به نحوه خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]مهاجر مشاور وزیر و مجری کشت دانه‌های روغنی وزارت جهاد در رابطه با مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس توضیحاتی را ارائه کرد.[/heading]

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا مهاجر مشاور وزیر و مجری کشت دانه‌های روغنی درباره  خبر منتشر شده از وی در خبرگزاری فارس با عنوان «سازمان بازرسی پرداخت پول دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی را متوقف کرد» به ارائه توضیحاتی پرداخت.

مهاجر در این خبر گفته بود«که ۱۰۰ درصد دانه‌های سویای تولیدی کشاورزان توسط انجمن روغن نباتی خریداری شد و ۷۰ درصد وجه خرید هم به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده است، اما سازمان بازرسی کشور مانع پرداخت بقیه وجه خرید به کشاورزان شده است.

وی در مورد دلایل این اقدام سازمان بازرسی، اظهار داشت: سازمان بازرسی معتقد است که ساز و کار انجمن برای خرید و پرداخت وجه به کشاورزان غیرقانونی است و به انجمن اعلام کرده تا زمانی که مشکل قانونی حل نشود، باید پرداخت الباقی وجه خرید سویا به کشاورزان متوقف شود.

مهاجر تصریح کرد: بر این اساس سازمان بازرسی کشوراعلام کرده که برای خرید دانه‌های روغنی انجمن باید شرایطقانونی را طی می‌کرده است.

مجری طرح دانه‌های روغنی تصریح کرد: سازمان بازرسی بر این عقیده است که وزارت جهاد کشاورزی به جای انجمن روغن نباتی باید اقدام به خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان کند.

اما علیرضا مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی امروز در رابطه بامصاحبه منتشر شده با عنوان فوق و درباره عدم پرداخت محصول سویای کشاورزان توضیحانی ارائه کرد و گفت:  انجمن روغن نباتی اعلام کرده است که سازمان بازرسی با روش خرید در برابر واردات و پرداخت بهای دانه‌های روغنی به کشاورزان اشکال قانون دارد و تا این روش اصلاح نشود باید این روش متوقف شود.

به کانال اگروفودنیوز در تلگرام بپیوندید

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *