اهم اخبار

ایران برای نخستین بار عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای ژاپن و مالزی در اجلاس بهداشت جهانی دام به عنوان اعضای جدید هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام (OIE)انتخاب شدند.

 

 

بر اساس نتایج اعلام شده در انتخابات روز گذشته سازمان بهداشت جهانی دام،کشورهای مزبور از بین پنج نامزد برگزیده شدند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، برابر گزارش‌های منتشر شده OIE، در این انتخابات از بین پنج نامزد انتخابات هیأت رئیسه شامل چین، ژاپن، بنگلادش، مالزی و ایران؛ کشورمان در کنار ژاپن و مالزی با اکثریت آرا به عنوان سه عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

سازمان بهداشت جهانی دام دارای مناطق امریکا- اروپا- آسیا و اقیانوسیه- آفریقا و خاورمیانه است و در اجلاس امسال OIE انتخابات هیأت رئیسه مناطق انجام شد.

ایران برای نخستین‌بار است که با اتفاق آرا به عضویت هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه درآمده است.

منطقه آسیا و اقیانوسیه یکی از مناطق مهم OIE است که ۳۲ کشور عضویت دارند و کشورهای مهم عضو این منطقه عبارتست از چین، ژاپن، هند، کره، مالزی، اندونزی بنگلادش، تایلند و ایران هستند. در انتخابات امسال کلیه کشورهای عضو حضور یافته‌اند. حضور فعال کشورمان در ۲ سال گذشته در اجلاس OIE رهاوردهای قابل توجهی از جمله اجلاس منطقه‌ای آن در شیراز برای بیماری تب برفکی، موافقت این سازمان برای انجام ارزیابی دامپزشکی ایران ( pvs) و عضویت ایران در گروه کاری منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته و انتخاب ایران به عنوان یکی از سه عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه OIE  را امسال به همراه داشت.

بر اساس این گزارش، هشتاد و هفتمین اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام( OIE ) از روز یکشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۸ (مصادف با ۲۶ می ۲۰۱۹) در پاریس شروع به کار کرد و تا روز جمعه ۱۰ خردادماه – ۳۱ می ۲۰۱۹ در پاریس ادامه دارد.

نمایندگان ۱۸۰ کشور و ۱۵ وزیر کشاورزی ۱۵  از جمله فرانسه، کلمبیا، بوتساوانا، ایتالیا، لبنان، زیمبابوه، مغولستان و ازبکستان  در این اجلاس حضور دارند که در زمینه توسعه همکاری‌ها در زمینه بهداشت دام و تجارت فراورده‌های دامی، مبارزه و ریشه‌کنی بیماری‌هایی مثل تب برفکی، پی پی آر و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، برنامه باقیمانده‌های دارویی، مقاومت‌های میکروبی، انجام برنامه ارزیابی خدمات دامپزشکی pvs بیماری‌های مشترک انسان و دام مقررات و استانداردهای دامپزشکی، امنیت غذایی، واکسیناسیون به بحث و گفتگو پرداختند.

در حاشیه این اجلاس رئیس دامپزشکی ایران با همتایان ترکمنستانی و ارمنستانی خود دیدار کردند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *