اهم اخبار

ایران به ریاست شورای بین‌المللی زیتون انتخاب شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جمهوری اسلامی ایران با پیگیری‌های مستمر وزارت جهاد کشاورزی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به ریاست شورای بین‌المللی زیتون انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، با پیگیری‌های مستمر وزارت جهاد کشاورزی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید، در جلسه تخصصی روز پنجشنبه ۲ آذرماه شورای بین‌المللی زیتون، جمهوری اسلامی ایران برای سال ۲۰۲۴ و بر اساس اتفاق آرا به ریاست این نهاد تخصصی بین‌المللی انتخاب شد.

رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در جلسه شورای بین‌المللی زیتون با ادای احترام به شهدای فلسطین و غزه که در جنگ جنایت بار جاری رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند، پیام آقای نیکبخت وزیر محترم جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

وزیر کشاورزی در این پیام با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه کشت و صنعت زیتون، از رای اعتماد کشورهای عضو، به ریاست کشورمان قدردانی و بر همکاری همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی با مدیر اجرایی جدید، دبیرخانه و کشورهای عضو برای توسعه کاشت و صنعت زیتون در دنیا تاکید کرده است.

این اولین بار پس از دو دهه از عضویت کشورمان در این نهاد است که ریاست آن به جمهوری اسلامی ایران واگذار می‌شود.

با توجه به برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت و ترویج کاشت زیتون تدوین کرده است، ریاست ایران بر این سازمان مهم فرصتی بزرگ برای برخوردار شدن از حمایت‌های تخصصی بین‌المللی به‌ویژه در حوزه دانش فنی و فناوری زیتون خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری برخی از جلسات تخصصی این نهاد بین‌المللی از جمله اجلاس ۶۳ کمیته مشورتی در ایران است.

بر اساس این گزارش، شورای بین‌المللی زیتون نهادی بین دولتی است که سال ۱۹۵۹ زیر نظر سازمان ملل متحد تاسیس شده و به‌صورت تخصصی مسئولیت ترویج و توسعه کشت زیتون و افزایش مصرف روغن زیتون در جهان را بر عهده دارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *