اهم اخبار

باید با کشاورزی دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری سطح عملکرد را در تولید محصولات بالا ببریم

بدون دیدگاه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درخواست کشاورزان شهرستان اسلامشهر در خصوص بازنگری در حقابه کانال محمدیه و پساب تصفیه‌خانه‌های فیروزبهرام و واوان در جلسه تخصصی با حضور وزیر نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، محمدعلی نیکبخت که در جمع فعالان بخش کشاورزی شهرستان اسلامشهر سخن می‌گفت، با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز کشاورزی و دامپروری اسلامشهر، گفت: شهرستان اسلامشهر با توجه به این ظرفیت‌های قابل‌توجه می‌تواند در بخش کشاورزی حرف نخست را در استان تهران بزند.

وی با بیان این‌که اقلیم، خاک و آب و هوای این شهرستان برای کشاورزی بسیار مستعد است و ظرفیت خوبی برای تامین محصولات کشاورزی موردنیاز پایتخت به شمار می‌رود، گفت: نباید کشاورزی اسلامشهر در سایه فعالیت سایر بخش‌ها و صنایع این شهرستان گم شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی اسلامشهر، گفت: نزدیک بودن به بازار مصرف بزرگی به نام شهر تهران و در دسترس بودن صنایع تبدیلی و بازرگانان بزرگ، از جمله امتیازات بخش کشاورزی اسلامشهر است.

وی با بیان این‌که بسیاری از مسائل و موضوعاتی که در این نشست توسط فعالان بخش کشاورزی و دامداری شهرستان مطرح شد قابل حل است، افزود: در خصوص مواردی که عنوان شد تصمیمات لازم با اولویت قرار دادن نفع کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان اتخاذ خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که وزارت جهاد کشاورزی در بخش کشاورزی باید جهاد کند، گفت: این جهاد را باید کشاورزان انجام دهند و ما نیز ریل‌گذاری، سیاست‌گذاری و حمایت را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که حفظ امنیت غذایی در گرو حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و تهران بدترین وضعیت را در این بخش بین استان‌های کشور دارد، افزود: باید با کشاورزی دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری سطح عملکرد را در تولید محصولات کشاورزی بالا ببریم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *