اهم اخبار

برزیل ۵ میلیارد دلار غذای حلال صادر کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

صادرات غذای حلال برزیل علی رغم یک رسوایی در بخش غذا و اعتصاب کامیون داران، حدود ۱۰ درصد در ۲۰۱۸ رشد کرد و به ۵ میلیارد دلار رسید.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ به نقل از رویترز ، بزرگترین شرکت صدور مجوز حلال برزیل اعلام کرد صادرات غذای حلال این کشور علی رغم یک رسوایی در بخش غذا و اعتصاب کامیون داران، حدود ۱۰ درصد در ۲۰۱۸ رشد داشت .
شرکت «فمبراس حلال» فروش غذای حلال برزیل را که شامل مرغ، گوشت گاو، عسل و پنیر می‌شود، علی‌رغم مشکلات عدیده این صنعت، ۵ میلیارد دلار تخمین می‌زند .
معاون رئیس شرکت صدور مجوز گفت:«موفق نشدیم بیشتر تولید کنیم چون سال پیچیده ای داشتیم» .
وی به اعتصاب کامیون داران در ماه مه گذشته اشاره کرد که عرضه و صادرات را مختل کرده بود‌ همچنین ساخت و پاخت در بازرسی ها برای جلوگیری از بررسی ایمنی در بخش غذا اعتبار چندین شرکت بسته بندی کننده گوشت را زیر سوال برد و باعث ممنوعیت تجارت گوشت شد .
وی گفت این عوامل تولید مرغ و گوشت را متوقف کردند که مهمترین موارد کسب درآمد این بخش هستند.
برزیل بزرگترین صادر کننده گوشت حلال است که از قوانین رژیم غذایی مسلمانان پیروی می‌کند .
ولی پیشنهاد غیرقطعی رئیس حزب راست برزیل، جایر بولسونارو برای تغییر مکان سفارت این کشور در رژیم صهیونیستی از تل آویو به اورشلیم احتمالا این موقعیت را به خطر می اندازد .
روبنز هانون، رئیس اتاق بازرگانی عرب_برزیل گفت:« تغییر مکان سفارت می تواند در روابط تجاری برزیل با ملت های عربی مشکلاتی به وجود آورد و باعث رقابت شود» .
طبق اطلاعات این اتاق بازرگانی، صادرات کل برزیل به گروهی از ۲۲ کشور عربی که شامل کشورهای مسلمان غیر عرب مثل ایران هم می‌شود، تا ۲۰۲۲ به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر از ۱۳٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ است .

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *