اهم اخبار

برنامه خودکفایی در تولید شکر و پنبه در دولت سیزدهم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید و خودکفایی در تولید پنیه و شکر از برنامه‌‌های وزارت جهاد کشاورزی است و امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم کل نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: افزایش تولید و خودکفایی در تولید پنبه و شکر از برنامه‌‌های وزارت جهاد کشاورزی است و امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم کل نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

وی افزود: برای خودکفایی در تولید شکر باید بتوانیم در استان‌های کشور ۲ کارخانه‌ تبدیلی ایجاد کنیم و از آب سبز نیز برای تولید این محصول استفاده‌ می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تولید پنبه نیز مشکلی زیرساختی برای تولید این محصول نداریم.

وی ابراز کرد: در تولید شکر با ایجاد ۲ کارخانه ۱۰۰درصد خودکفا می‌شویم؛ در تولید پنبه نیز برای خودکفایی برنامه‌ داریم اما این صنعت حلقه‌های مختلفی دارد که باید به آن توجه شود به‌طوری که اگر پوشاک و پارچه وارد کنیم کل چرخه‌ها نابود می‌شوند.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی‌ طرحی را با کمک وزارت صنعت دارد که به این حساسیت‌های یادشده‌ توجه کند تا بتوانیم طی سال‌های آینده در تولید این محصول به خودکفایی برسیم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *