اهم اخبار

برودت هوا قیمت گذاری هفتگی صیفی جات را به تعویق انداخت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: درحال حاضر هر کیلو پیاز قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، بر اساس روند هفتگی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران، یکشنبه هر هفته نرخنامه جدید میوه و صیفی جات در بازار عمده فروشان اعلام می‌شود. در این هفته به دلیل برودت هوا و تعطیلی مراکز اداری تهران قیمت گذاری انجام نشد اما در بازار شاهد افزایش قیمت‌ها در برخی اقلام هستیم. اسداله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران به مهر گفت: فروشندگان میوه و صیفی جات موظف هستند بر اساس فاکتور خرید محصولات خود را در سطح شهر عرضه کنند. در این باره بازرسان اتحادیه، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در صورت مشاهده تفاوت فروش با قیمت اتکت خورده روی میوه و سبزی جات برخورد کرده و فروشندگان خاطی جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به گرانی برخی محصولات از جمله پیاز در هفته جاری، افزود: در حال حاضر پیاز قرمز در بین سایر انواع پیازهای موجود در بازار بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده است. هر کیلو پیاز قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان بوده و این عدد در سطح شهر به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی در ادامه با اشاره به حضور دلال‌ها در میدان عمده فروشی عنوان کرد: گاهی در میادین عمده فروشی شاهد هستیم که برخی فروشندگان از صدور فاکتور خودداری کرده که این امر قیمت کالاها را در خرده فروشی‌ها افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آمار این عمده فروشان که از صدور فاکتور خودداری می‌کنند چقدر است، گفت: حدود ۴۰ درصد عمده فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران هنگام فروش بار خود فاکتور نمی‌دهند و فروشندگان خرد که ناچار به تکمیل بارشان هستند ناگزیر به خرید برخی اقلام خود بدون فاکتور می‌شوند.

کارگر در پایان گفت: در هفته جاری قیمت کاهو، شلغم، پیاز، گوجه فرنگی و خیار به دلیل برودت هوا و نرسیدن بارها به تهران افزایش یافته اما همچنان پایین‌ترین قیمت‌ها مربوط به بازار مرکبات از جمله پرتقال است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *