اهم اخبار

بسیاری از اراضی نیازی به کود فسفاته و پتاسه ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت: معاونت امور زراعت اعلام کرده که مصرف کود اوره همراه با فسفانه و پتاسه باید باشد که این امر با واکنش کشاورزان روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جعفر حسینی مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های تولید اظهار کرد: با توجه به ابتدای دوره کشت انتظار می رود که وعده ها با تغییرات در وزارت جهاد کشاورزی تحقق یابد.

او افزود: بنابر اعلام معاونت امور زراعت،کود اوره به همراه کود فسفاته و پتاسه در بین کشاورزان توزیع می شود که این امر از تصمیمات دستوری و بی توجهی به خواسته کشاورزان است.

حسینی ادامه داد: سال گذشته کشاورزان به علت گرانی ۱۰۰ درصدی کود فسفاته و پتاسه و مقرون به صرفه نبودن ناشی از حاشیه سود پایین، اقدام به مصرف نکردند یا کود کمتری در مزارع و باغات استفاده کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخورد با مسائل و مشکلات پاک کردن صورت مسئله است، بیان کرد: معاونت امور زراعت الزام استفاده از کودهای اوره به همراه کودهای فسفاته و پتاسه را باید بردارد، در غیر این صورت کشاورز نمی تواند، کود اوره هم مصرف کند که این امر علاوه بر از دست دادن کیفیت به دلیل مصرف پایین کودهای فسفاته و پتاسه، کمیت را هم دچار مشکل می کند.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از اراضی کشاورزی نیازی به فسفاته و پتاسه ندارد، تصریح کرد: براساس دستور مصرف کود نباید بر مبنای الزام باشد، چرا که مصرف فسفاته و پتاسه برمبنای آزمون خاک باید مطرح شود، از این رو وزارت جهاد کشاورزی باید نگاه جدی بر این موضوع داشته باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *