اهم اخبار

به پاس سلامت، انرژی، زیبایی و نیروبخشی شیر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شیر یکی از خوش طعم ترین  و مقوی ترین مواد غذایی است که هزاران سال مورد استفاده انسان ها قرار می گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی ( اگروفودنیوز ) به نقل از روابط عمومی میهن، شیر سرشار از مواد مغذی خارق العاده است ، یک لیوان شیر سرشار از انرژی ، پروتئین، چربی ، کلسیم، ویتامین D، ویتامین B2 و B12 ، پتاسیم ، فسفر و سلنیوم می باشد . از این رو میتوان آن را به عنوان منبعی عالی از ویتامین ها و املاح دانست که نیاز های روزانه بدن از مواد مغذی را تامین می نماید و برای  بسیاری  از مردم که از کمبود  کلسیم، ویتامین D، پتاسیم و ویتامین B12 رنج می برند موثر می باشد.

علاوه بر این شیر یک منبع بسیار عالی برای پروتئین و برخی اسید های چرب مفید برای بدن هستند که تاثیر بسیار زیادی در کاهش بروز بیماری های مزمن همچون بیماری های قلبی عروقی و دیابت دارند.
پروتئین شیر در دسته بندی  پروتئین های باکیفیت است و هر لیوان شیر در حدود ۸ گرم پروتئین دارد که برابر با ۱ واحد گوشت میباشد.
در مطالعات مختلفی تاثیر مصرف شیر بر جلوگیری از تحلیل عضلات که بخاطر افزایش سن رخ میدهد اثبات شده است و شما با نوشیدن شیر میتوانید از تحلیل رفتن عضله های خود جلوگیری کنید.در واقع مصرف مناسب شیر و محصولات لبنی با افزایش حجم عضلات و بیشتر شدن قدرت بدنی در سنین میان سالی و پیری ارتباط دارد.
مصرف شیر در افراد ورزشکار نیز به ترمیم بافت های عضلانی آسیب دیده کمک  می کند. در مطالعات مختلفی که بر روی مصرف شیر در ورزشکاران صورت گرفت مشاهده شده که مصرف شیر بلافاصله پس از ورزش در کاهش آسیب های عضلانی، ترمیم بافت های عضلانی آسیب دیده، افزایش قدرت عضلات و حتی کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش تاثیر بسیار زیادی دارد.
شیر علاوه بر کلسیم زیادی که دارد دارای ریز مغذی های دیگری از جمله ویتامین D، ویتامین K، فسفر و منیزیوم نیز میباشد که باعث افزایش جذب کلسیم در روده ها میشود.
مصرف شیر و سایر محصولات لبنی از بروز بیماری های اسکلتی مانند پوکی استخوان و نرمی استخوان و همچنین بیماری های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان جلوگیری میکند. پروتئین شیر در سلامت استخوان ها نقش مهمی را ایفا میکند.
مطالعات نشان میدهند که دریافت پروتئین کافی بخصوص در زنانی که به مقدار نیاز روزانه کلسیم مصرف نمیکنند میتواند نقش موثری در پیشگیری از پوکی استخوان داشته باشد.

از این رو به دلیل اهمیت استفاده از شیر با توجه به فواید بی نظیر آن سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۱ اولین روز ماه ژوئن مطابق با ۱۱ خرداد را به عنوان روز جهانی شیر تعیین و معرفی کرده است، در سال گذشته  کشورهای زیادی این مناسبت جهانی را جشن گرفته اند.

گروه صنعتی میهن نیز به دلیل اهمیت این روز و همچنین اهمیت رشد سرانه مصرف شیر در کشور اقدام به توزیع آن در سطح مدارس و شیرخوارگاهها و سرای سالمندان و … به صورت رایگان نمود است. سال اخیر با توجه به شرایط وجود کرونا نیز با توزیع شیر در برخی از مراکز طبی و سرای سالمندان و شیرخوارگاه ها این روز پر اهمیت راگرامی داشت.

همچنین لازم به ذکر است با توجه به اهمیت شیر برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مجموعه گروه صنعتی میهن شیر بدون لاکتوز را تولید نموده است تا تمامی افراد در هر سنین در هر شرایطی بتوانند از این نوشیدنی مغذی استفاده نمایند.

گروه صنعتی میهن سالهاست با دریافت تازه ترین و مرغوبترین شیرخام و فرآوری آن با بهره گیری از به روز ترین دستگاهها و با کیفیت ترین آزمایشگاهها اقدام به توزیع شیر سالم و مغذی در میان هم میهنان عزیزمان نموده است.

۱۱ خرداد روز جهانی شیر گرامی باد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *