اهم اخبار

بورل: روسیه جای خالی گندم اوکراین را در بازار جهانی پر می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روسیه پول زیادی از محل صادرات غلات در غیاب اوکراین در بازار جهانی به دست می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تاس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار یک فایل ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس، توئیتر سابق، اعلام کرد روسیه به تدریج در حال گرفتن جای اوکراین به عنوان صادرکننده غلات به بازار جهانی است و از محل این صادرات درآمدهای سرشاری دارد.

بورل که در کنار یک ساختمان تخریب شده احتمالا در بندر اودسا ایستاده بود، گفت: روسیه درآمد زیادی دارد. درآمدهای این کشور از محل صادرات افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر شاهد یک جنگ اقتصادی هم هستیم و روسیه تلاش می‌کند تا جای اوکراین در صادرات غلات به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد و سهم خود از این بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کند.

وی در این ویدئو ادعای اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه توقف اجرای توافق صادرات غلات اوکراین به کمبود غلات در کشورهای فقیر جهان منجر شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکرار کرد، اما وزارت خارجه روسیه مدعی است که آمارها نشان می‌دهد کشورهای اروپایی بزرگ‌ترین برنده اجرای توافق صادرات غلات اوکراین بودند؛ چراکه آنها ۴۰ درصد غلات صادراتی اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد کرده و فقط ۳ درصد این غلات به کشورهای فقیر رسیده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: تاس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *