اهم اخبار

تامین امنیت غذایی مردم اولویت جهاد کشاورزی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های کنونی وزارت جهاد کشاورزی، تأمین امنیت غذایی مردم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از صدا و سیما، سیدمجتبی خیام نکویی در سفر به کاشان با اشاره به تحولات اخیر جهان و جنگ روسیه – اوکراین افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های فعلی وزارت جهاد کشاورزی، تأمین امنیت غذایی مردم کشور است.

خیام نکویی با اعلام اینکه از دیگر استراتژی‌های موجود، تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه است، گفت: این موضوع باعث می‌شود تا تأمین امنیت غذایی بر صنعت کشاورزی بر پایه علم و تکنولوژی و استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اکنون ۴۲ هنرستان با هدف تأمین نیروی انسانی تحصیل‌کرده در صنعت کشاورزی در کشور وجود دارد، تاکید کرد: دورنمای وزارت جهاد کشاورزی این است که طی سال‌های آینده ۱۵۰۰ کشاورز خبره و تحصیل کرده در صنعت کشاورزی و دامپروری تربیت و تحویل کشور شود.

خیام نکویی افزود: در حال حاضر صنعت کشاورزی دارای چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بهره بردار است که میانگین سنی آن‌ها بیش از ۵۳ سال است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از ملزومات صنعت کشاورزی را ورود به فناوری‌های دانش بنیان دانست و گفت: تربیت نسل جدید کشاورزان باید برپایه کاربرد علوم دانش بنیان در این صنعت باشد.

وی با اشاره به پیش بینی جمعیت ۱۰۴ میلیونی برای کشور در افق سال ۱۴۳۰ خاطرنشان کرد: باید بخش کشاورزی کشور از حالا به فکر تأمین امنیت غذایی هموطنان باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *