اهم اخبار

طرح خرید دام زنده عشایر در استان تهران کلید خورد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرای طرح خرید دام زنده عشایر در این استان خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران طرح خرید دام زنده عشایر (بره نر پرواری) را کلید زده و شرکت تعاونی عشایری استان تهران و شرکت تعاونی عشایری شهرستان پاکدشت به عنوان مباشر اصلی این طرح معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ فرشید ذبیحی افزود: در این طرح، دام زنده (بره نر پرواری) هر کیلو ۸۵ هزار تومان از سوی عشایر خریداری می‌شود که مباشر نسبت به قطعه قطعه کردن (پنج تکه) و بسته‌بندی آن اقدام می‌کند و قرار است هر کیلو را به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشد.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: عشایر در صورت داشتن بره نر می‌توانند به شرکت تعاونی امور عشایر استان تهران و یا شهرستان پاکدشت مراجعه کنند.

به گفته وی، این طرح برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار در دستور کار قرار گرفته است.

ذبیحی با اشاره به تشدید شرایط خشکسالی و عواقب آن بر زندگی عشایری خاطرنشان کرد: حمایت از عشایر استان به‌عنوان تولیدکنندگان گوشت قرمز ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس این گزارش، ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان سکونت پیدا کردند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *