اهم اخبار

تامین سالانه حدود ۲۰۰ هزارتن گوشت کشور توسط عشایر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید گوشت عشایر تا پایان سال به حدود ۲۰۰ هزارتن برسد که براین اساس این میزان گوشت توسط جامعه عشایری تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضل خرم گفت: با توجه به بهبود بازار نهاده‌های دامی، استقبال دامداران و تولیدکنندگان به تولید افزایش یافته است که امیدواریم روند فعلی تامین نهاده در بازار استمرار یابد.

به گفته او، مسئولان در راستای تنظیم بازار اقدام به واردات گوشت کردند که این امر منجر به تعادل نسبی قیمت در بازار شد، اما میزان آن درحدی نیست که بخواهد به تولید داخل ضربه بزند.

خرم ادامه داد: اگر سیاست‌ها به سمت و سویی رود که گوشت صنعتی وارد و گوشت مصرفی از تولید داخل تامین شود، اثر مطلوب تری در بازار ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر دامداران متحرک افزود: سال گذشته میزان عرضه دام عشایر ۳۰ درصد بیشتر از سال‌های قبل بود که امسال این موضوع اثر خود را در کاهش عرضه دام نشان می‌دهد.

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید گوشت عشایر به حدود ۲۰۰ هزارتن برسد که براین اساس بخشی از گوشت تولیدی مورد نیاز کشور توسط جامعه عشایر تامین می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *