اهم اخبار

تب تند قیمت موز در بازار/ یخ زدگی‌ علت گرانی سبزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت هر کیلو موز هندی در میدان مرکزی ۳۵ هزار تومان و موز اکوادور ۳۸ هزار تومان است که با احتساب سود در مغازه‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از گرانی سبزی خبر داد و گفت: با توجه به سرما و یخ زدگی اخیر و اتمام سبزی دوره شهری، قیمت با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است که پیش بینی می‌شود طی ۲۵ روز تا یک ماه آینده به تعادل برسد.

او با اشاره به اینکه قیمت موز مجدد در بازار افزایش یافته است، افزود: با توجه به عدم ثبت سفارش، قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی ۳ هزار تومان افزایش داشته است به طوری که موز هندی از ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و موز اکوادور ۳۸ هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسد.

دارایی نژاد از افزایش قیمت پرتقال در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش عرضه، قیمت هر کیلو پرتقال یک هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان افزایش داشته، در حالی که انبارها مملو از پرتقال است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد پرتقال‌ها در دست دلالان است که با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت هستند و بنابر رایزنی‌های صورت گرفته با تعاونی گیلان و مازندران، عرضه افزایش خواهد یافت، در غیر این صورت انبارها را به تعزیرات اعلام می‌کنیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با بیان اینکه قیمت خیار در میدان مرکزی به ۱۲ هزار تومان رسیده است، گفت: این نرخ قابل قبول نیست و پیش بینی می‌شود که در ۱۰ روز آینده، قیمت هر کیلو خیار ۲ تا ۳ هزار تومان کاهش یابد.

دارایی نژاد بازار سیب و کیوی را متعادل دانست و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب مراغه در میدان مرکزی ۱۰ هزار تومان، سیب میانه ۱۲ هزار تومان، کیوی ۹ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، نارنگی دزفولی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و نارنگی انشو ۸ تا ۱۰ هزار تومان است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

او ادامه داد: قیمت موز به دلیل عدم ثبت سفارش دچار نوسان شده است، در حالی که اگر ثبت سفارش انجام شود، ظرف مدت ۲۰ روز قیمت موز به ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در شمال و میزان مناسب تولید سیب جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه نیست و طی روزهای اخیر دلالان قیمت را بالا بردند که با افزایش عرضه، بازار متعادل خواهد شد چرا که انبارها مملو از پرتقال است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *