اهم اخبار

تحقق اقتصاد مقاومتی با حرکت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
یک تولیدکننده  گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کرد، چرا که با استفاده از این شرکت‌ها زمینه برای توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.

نیما نارینی مدیر یکی از شرکت‌های سازنده تجهیزات ضد انفجار در حوزه پالایشگاه ‌های نفتی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:عملیاتی شدن فرامین اقتصاد مقاومتی چند سالی است در برخی از واحدهای تولیدی آغاز شده و در این راستا گامهای بزرگی برداشته‌ شده است.
وی با اشاره به  اینکه در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید به سمت شرکتهای دانش بنیان حرکت کرد، افزود: با استفاده از این شرکتها بستر برای توسعه اقتصادی فراهم می شود.
مدیر یکی از واحدهای تولیدی تجهیزات نفت در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه صادرات محصولات به بازارهای جهانی اقدامی صورت گرفته است، بیان کرد: درحال حاضر هنوز صادراتی نداشته ایم اما برنامه‌ریزی‌ برای رصد بازارهای هدف و شناسایی کامل پتانسیل آنها در آینده در دستور کار است تا بتوانیم کیفیت کالای تولیدی خود را متناسب بازارهای جهانی ارتقا دهیم.
وی تاکید کرد: قبل از اجرای برجام نمی‌توانستیم با شرکت‌های خارجی به‌راحتی ارتباط برقرار کنیم اما اکنون با مهیا شدن شرایط بستر برای توسعه تبادلات تجاری فراهم شده است.
نارینی در پایان با اشاره به منابع محدود مالی بیان کرد:در حال حاضر ۵ محصول در واحد تحقیق و توسعه  به دلیل کمبود منابع مالی هنوز وارد خط تولید قرار نگرفته است از مسئولان می خواهیم که تسهیلات مناسبی را برای حمایت از چرخه تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *